فیلمهایی که برای جشنواره فیلم فجر انتخاب نشدند
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۷۶۳۴
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اسامی فیلمهای حاضر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام و زمان بندی نمایش آنها مشخص شد اما مانند هرسال تعدادی فیلم به دلایل مختلف به این رویداد فرهنگی هنری نرسیدند.
۱۱۵ فیلم سینمایی متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بودند که ۳۷ اثر،فیلم اولی بودند و در نهایت ۲۸ فیلم اجازه ورود و نمایش گرفتند که با این حساب ۸۷ فیلم موفق به حضور در جشنواره نشدندالبته برخی پیش از فراخوان جشنواره قصد ارائه فیلم داشتند، اما بنا به دلایلی پشیمان شدند و تقاضایی ندادند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
طبق تجربه سالهای گذشته، کیفیت برخی آثار جامانده بهتر از فیلمهای نمایش دهنده در جشنواره هستند و این به اتفاقی گریزناپذیر برای فیلمسازان تبدیل شده و حاشیهها و عکس العملهای فراوانی نیز به همراه دارد.
در این گزارش به اسامی برخی فیلمهایی که تمایل به حضور در جشنواره داشتند، اما نامی از آنها در میان آثار راه یافته نیست، اشاره میکنیم.
«مورچه خوار» شاهد احمدلو، «تبسم تلخ» محمدرضا ممتاز، «عنکبوت» ابراهیم ایرج زاد، «لتیان» علی تیموری، «مجبوریم» رضا درمیشیان، «آشغالهای دوست داشتنی» اصل محسن امیریوسفی، «شیرجه بزرگ» کریم لک زاده، «سلفی با دموکراسی» علی عطشانی ، «اوج ۱۱۰» سیاوش سرمدی ، «نیلگون» حسین سهیلی زاده، «سمپاشی» علی یاور، «آفتاب نیمه شب» شهریار بحرانی، «پروا» مهران مهدویان، «کارو» احمد مرادپور، «عروسی مردم» مجید توکلی ، «پیتوک» سید مجید صالحی، «ستاره بازی» هاتف علیمردانی، «گورکن» کاظم ملایی، «قاتل و وحشی» مهران رقیه توکلی، «جنایت بی دقت» شهرام مکری، «رویای سهراب» علی قوی تن، «آینده» امیر پورکیان، «میجر» احسان عبدی پور، «مرد نقرهای» محمد حسین لطیفی، «۵۲ هرتز» سجاد شهریاری، «دینامیت» سید مسعود اطیابی، «عاشق پیشه» داود موثقی، «زنی با ارابه چوبی» خداداد جلالی، «گربه سیاه» کریم امینی، «شاه ماهی» نادر مقدس، «دست انداز» کمال تبریزی.
البته این لیست شامل تمامی متقاضیانی که تمایل به حضور در جشنواره داشتند، نمی شود.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر فیلم فجر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا باید انسان در «عکسهای منظره» باشد؟
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایفوتوزاین، سوالی که معمولاً درمورد عکاسی از مناظر مطرح میشود این است که آیا بایستی از حضور انسان در عکسها استفاده کرد یا نه.
ما در این مقالهی کوتاه به سه نکتهی مهم دراین مورد اشاره می کنیم تا اگر باری دیگر به عکاسی منظره پرداختید، حضور انسان در آن، مدیریت شود.
1- انتخاب اولویت در عکاسی منظره
هنگام عکاسی از مناظری که انسان یا انسانهایی در آن وجود دارد، بایستی این مورد را مدنظر قرار داد که حضور انسان، تأکید را از سوژه اصلی که همانا منظره است برندارد. در غیر این صورت، عکس شما از یک منظره زیبا تبدیل به یک عکس پرتره محیطی خواهد شد. نکتهای که در این زمینه حائز اهمیت است، حس طبیعی انسانها در مواجهه با طبیعت است. از این بابت، تلاش کنید حس طبیعی آنها را در لحظه عکاسی، تغییر نداده و وجود دوربین، مؤذبشان نکرده است.
2- ایجاد ارتباط معنایی مؤثر
عکاسی از یک جنگل یا یک منظره کوهستانی میتواند بسیار لذتبخش و الهامبخش باشد، اما اگر بتوانید هوشمندانه، انسان را به عکستان اضافه کنید، بیننده میتواند با تصویر، ارتباط بصری بهتری برقرار کرده و باعث پرورش حس خیالپردازی او شود. عکاسی از غروب خورشید همراه با زوجی که در یک طرف کادر قرار گرفتهاند، میتواند ماجرای احساسی زیبایی را شکل دهد، یا نمایش یک صخرهنورد در کنار یک صخره عظیم میتواند احساسی کاملاً متفاوت را در بیننده ایجاد کند.
3- نمایش مقیاس بهتر
وجود انسان در عکس منظره میتواند به درک بهتر مقیاس عناصر آن کمک کند. برای مثال، پسزمینهای از کوههای سر به فلک کشیده در مقایسه با انسان، میتواند سازههای عظیمی را به تصویر بکشد که در صورت عدم وجود انسان، قابل تصور نیست و نیز ابعاد دریاچهای که یک مرد ماهیگیر در کنار آن مشغول ماهیگیری است، بهتر درک خواهد شد.
ترجمه از هادی دهقانپور
انتهای پیام/